A Nintendo az Appla Keynote-on mutatta be az első mobilokra készülő Mario játékot.
Az Apple ma este mutatta be a világnak a következő iPhone termékeket egy élőben közvetített Keynote rendezvény során. Még mielőtt azonban lehullt volna a lepel a friss készülékekről, Sigeru Miyamoto is a színpadra került egy egészen meglepő bejelentéssel, miszerint az év végén az iOS-t futtató készülékeket is meghódítja a legismertebb videojáték-karakter, Mario, egy oldalnézetes endless-run játék formájában.
A fejlesztőknek - a kivetítőn látott játékmenet-felvételek alapján - remekül sikerült megteremteni a klasszikus Mario címek hangulatát mobilképernyőn is, a Super Mario Run ugyanis szinte ugyanúgy néz majd ki, mint a 3DS-re megjelent New Super Mario Bros. 2, bár az irányítás tekintetében azért bőven akadnak különbségek: a látottak szerint ugyanis egy kézzel is tökéletesen lehet irányítani az olasz vízevezeték-szerelőt, aki magától halad a pályán a szokásos bal irányban, a játékosnak csupán a képernyő megfelelő időben történő érintésére kell figyelni, meg persze arra, hogy milyen hosszan teszi azt, ugyanis ettől függ majd az ugrás magassága.
Játékmódból akadt több is az alkalmazásban: lehetőségünk lesz a barátaink (vagy éppen a legügyesebb játékosok) rekordjainak megdöntésére, amiért jutalmaz is a játék különböző Paper Toad karakterekkel, valamint arra is, hogy a pálya végének elérése helyett az egy adott idő alatt összegyűjtött pénzérmék számát vegye elsődleges célnak a program.
Az elhangzott ígéretek szerint a Super Mario Run először iPhone-ra és iPad-re érkezik 2016 decemberében - az Androidos eszközökkel rendelkezőknek egy kicsit többet kell még várniuk az app megjelenésére.
Super Mario Run gameplay előzetes