Mindenkit meglepett Shigeru Miyamoto, amikor fellépett a színpadra az Apple Keynote rendezvényének első perceiben, hogy lerántsa a leplet az első mobilokra készülő Mario játékról az új iPhone készülékek bemutatása előtt. Bár a játékfejlesztő legenda - aki többek között olyan sikerszériák megalkotója, mint a Super mario Bros. vagy a The Legend of Zelda - rengetegszer állt már színpadon, az amerikai tech-óriás eseményén való részvétel neki is tartogatott új meglepetéseket. A legújabb interjújában meg is jegyezte, hogy amellett, hogy az Apple nem fogadta túl nagy örömmel a tolmácsos előadásmódot, ő még attól is félt, hogy a nézők egyszerűen nem lesznek kíváncsiak rá és a Nintendo játékára. “Aggódtam, hogy belépek, és mindenki felhördül majd: 'mi csinál ez itt, le vele, az iPhone 7-re vagyunk kíváncsiak" - emlékezett vissza nevetve Miyamoto.
Most már tudjuk, hogy a nézők nem hogy nem küldték le őt a pódiumról, de üdvrivalgással és vastapssal köszöntötték a Super Mario Run bemutatását, ami az évtizedek óta töretlen népszerűségnek induló széria első mobilos adaptációja lesz, és nem mellesleg a japán vállalat első valódi okostelefonokra készült játéka. Nem csoda hát, hogy óriási energiát fektettek a készítésébe, szinte mindenki részt vett az új cím megalkotásában, akinek korábban köze volt a sorozat játékaihoz. A cél természetesen az, hogy azok is élvezzék majd az alkotást, akik korábban is játszottak már a Nintendo platformerével, azok mellett, akiknek ez lesz majd az első találkozásuk a piros ruhás vízvezeték-szerelővel.
Miyamoto szerint egyetlen "endless runner" játékot sem próbáltak ki, mielőtt belekezdtek a Super Mario Run fejlesztésébe, és nagyon fontos szempont volt a részükről, hogy ne erőltessék érintőképernyőre a klasszikus, már megszokott irányításmódot - így jött tehát az az alapötlet, hogy Mario magától szaladjon a pályán és a játékos a kijelző nyomkodásával csak az ugrását szabályozza a karakternek. Ehhez persze új, eddig még nem látott pályaelemekre és szerkezeti megoldásokra is szükség volt, amiket először a decemberben megjelenő, bár fizetős, de a mikrotranzakciókat teljesen mellőző alkalmazásban láthatnak majd a játékosok. Amennyiben kíváncsiak vagytok a Miyamoto által elárult részletekre - a különféle játékmódokról, valamint a mobilos játékok jövőbeli amiibo támogatásáról -, olvassátok el az IGN magyarul is elérhető cikkét.