Miután a Nintendo lerántotta a leplet a legújabb gépéről, az Nvidia egy hivatalos PR-közleményben tudatta a világgal, hogy ők állnak a Nintendo Switch hardvere mögött. A szerkezet ugyanis egy kifejezetten a Nintendo számára gyártott egyedi Tegra chipsetet tartalmaz, ami ugyanarra az architektúrára épül, mint a világ vezető grafikus kártyái, a GeForce széria darabjai.
A mérnökök ráadásul nagy figyelmet fektettek arra, hogy a játékélmény mid az otthoni használat során, mind pedig útközben tökéletes legyen - az operációs rendszer GPU-ba való integrációjával így nem csak a stabilitást, de a teljesítményt és a hatásfokot is sikerült növelni - áll a hivatalos blogbejegyzésben, ami arra is kitér, hogy milyen extra lehetőségeket kaptak a fejlesztők arra, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki az új platformból.
És ha már fejlesztők: a Nintendo számára kulcsfontosságú, hogy minél több stúdió fejlesszen játékot a Nintendo Switch-re, és minden eszközzel igyekeznek elkerülni, hogy az új gép a Wii U sorsára jusson. Éppen ezért örömteli a hír, hogy a konzol támogatja majd az egyik legismertebb grafikus motort, a több AAA-kategóriás cím által is használ Unreal Engine 4-et, megteremtve ezzel a lehetőségét annak, hogy a későbbiekben a könnyebb portolási lehetőségeknek köszönhetően a multiplatform játékok is megjelenhessenek a japán vállalat gépén.
[Forrás: blog.nvidia.com; Twitter]