A third-party játékok elengedhetetlenek ahhoz, hogy egy konzol igazán sikeressé váljon. Jól mutatja ezt a Wii U bukása is: a mindössze 13 millió példányban elkelt gép sikertelenségének egyik fő oka volt a külsős fejlesztésű alkotások hiánya, amit még a Nintendo minőségi exkluzív címei sem tudtak ellensúlyozni. Bár a japán vállalat azt ígérte, hogy megtanulta a leckét, úgy néz ki, hogy van még bőven mit dolgozniuk azon, hogy a korábbi partnereik bizalmát visszanyerjék a a Switch-csel.
A Statista nevű közvélemény-kutató cég 4500 fejlesztőt kérdezett meg az elmúlt hónapokban arról, hogy a jelenlegi futó projektjeik várhatóan milyen platformokon fognak majd napvilágot látni. Az eredmény egy picit elszomorító, ugyanis a felmérésből egyértelműen az derül ki, hogy a játékkészítők körében igencsak alacsony az érdeklődés a Nintendo új platformja iránt: míg a konkurens konzolokra a megkérdezett stúdiók 27- illetve 25%-a fejleszt éppen valamilyen játékot, addig ez a szám a Nintendo esetében mindössze 3%, amivel még az Apple tévére köthető eszközét sem sikerült legyűrnie a március 3-tól kapható masinának.
"A legfontosabb játékos platformok 2017-ben"
Bár nyilván kérdéses, hogy pontosan kiket kérdeztek meg a felmérés alkalmával, és hogy mi alapján választották ki a válaszadókat, valamint érdemes figyelembe venni azt is, hogy a kiotóiak gépe még nem is kerülhetett a vásárlók kezébe a statisztika készítésekor, a fenti adatok mégis aggasztóak lehetnek a konzol jövője szempontjából. Bízzunk benne, hogy a sikeres startot látván egyre több fejlesztő dönt majd úgy a jövőben, hogy az alkotását a hibrid eszközre is elérhetővé teszi.