Bár az ARMS szinte mindegyik előzetesében a mozgásérzékelős irányítást láthatjuk működés közben, a Nintendo már korábban is jelezte, hogy bár ők személy szerint arra biztatják a játékosokat, hogy maradjanak a két Joy-Con-os megoldásnál, ennek ellenére számos más módon is lehetőség lesz irányítani a kinyúló karokkal rendelkező karaktereket. Ez azt jelenti, hogy egy Pro Controller segítségével, sőt, akár egyetlen Joy-Con kontrollerrel is harcba hívhatjuk majd a főhősünket, így téve azok számára is szimpatikussá a játékot, akik nem szívesen kelnek fel a kanapéból egy hosszúra nyúlt nap után, de szívesen elvernék a barátjukat egy pörgős menetben.
Az EDGE magazin a legújabb lapszámban számol be az ARMS-al kapcsolatos tapasztalatokról - a cikkíró szerint bár fapados az egy Joy-Con-os irányítás, de működik, viszont a karakter mozgatása és az ütés irányának módosítása a hagyományos irányítási metódusok használata során egyszerre nem kivitelezhető, mivel mindkettő szabályozása ugyanazon karral történik a játékmenet során.
ARMS - Nintendo Direct felvétel
"Ütést a felső két gombbal, vagy valamelyik két előlapi gomb segítségével mérhetünk az ellenfélre - ugrani és védekezni a másik kettővel van lehetőségünk. Minden amire szükség van itt van, és működik - egy valami azonban hiányzik. Mivel az analóg karral irányíthatjuk az ütésünket, így nem mozoghatunk egy irányba és üthetünk el a másikba. És csakígy nem irányíthatjuk az egyik ütésünk szögét, míg a másik kezünket teljesen ki nem engedtük" - foglalja össze tapasztalatát az újságíró.
Ti mit gondoltok: maradtok a mozgásérzékelős irányításnál, vagy inkább a kontrolleres megoldáshoz folyamodtok majd?