A Switch a Nintendo korábbi konzoljaival ellentétben egy rendkívül letisztult főmenüvel rendelkezik, ahol a hangsúlyt egyértelműen a különböző letöltött, illetve dobozos formában megszerzett játékszoftverek ikonjai kapják, így a felület megjelenését is nagyrészt ezek a kis képecskék határozzák meg. Talán ez lehet az oka annak, hogy egy-egy gyengébben sikerült játékikont nehezen emésztenek meg a rajongók: az elmúlt időszakban két játékfejlesztő stúdiónak is erős bírálatokkal kellet szembenéznie azért, mert a játékosok kifogásolták az alkotásuk menübéli megjelenését.
Az első olyan cím, amelynek az ikonja nem nyerte el a közönség tetszését, az a Snake Pass volt, ugyanis a Sumo Digital egy utólagos frissítés keretében megváltoztatta a játék képét egy egyszerűbb, feliratoktól mentes változatra. A letisztult, mindössze egy kígyófejet ábrázoló ikon azonban felháborította a rajongókat, akik a közösségi felületeken kérték a kiadót arra, hogy változtassák vissza a "mobilalkalmazásra hasonlító csúfságot" az egyébként valóban tetszetősebb korábbi verzióra. A Sumo Digital azonban elutasította a rajongók kérését, így azóta is az "új" ikon ékeskedik a konzol kezdőképernyőjén.
A Snake Pass korábbi (balra) és jelenlegi ikonja (középen), valamint a LEGO Worlds képe (jobbra) a Nintendo Switch kezdőképernyőjén.
A legújabb eset, ami hasonló értetlenkedést váltott ki, az a LEGO Worlds hamarosan esedékes megjelenéséhez köthető. Történt ugyanis, hogy a WB Games néhány partnerének hamarabb kiküldte a szoftvert, így több felhasználónak is lehetősége volt az otthonában is kipróbálni a játékot a korábbi sajtóesemények mellett. Itt azonban már mindenkinek feltűnt, ami a kiállításokon és az expókon nem: a multiplatfrom cím Nintendo Switch-en ugyanis egy meglehetősen letisztult, mindössze néhány építőkockát ábrázoló ikont kapott. Természetesen a kép hamar feltűnt a közösségi oldalakon is, ahol nagy vitákat robbantott ki, és számtalan játékos kezdett el arról értekezni, hogy milyennek is kellene lennie egy jól mutató játékikonnak.
Nos, a Nintendo-nak erre egy hivatalos válasza is van, mivel a kiotói szákhelyű vállalat a fejlesztőknek szánt útmutatójában kitér arra is, hogy milyen ikont készítsenek a Switch-en publikált szoftvereiknek. A cég fotókkal illusztrálja is az iránymutatást, és egyértelműen leírja, hogy a játék csomagolására hasonlító, a játék logóját tartalmazó képeket szeretne látni az új konzol menüjében az egyszerű, letisztult ikonok helyett. Ez azonban csak egy "ajánlásnak" tekinthető, azaz a Nintendo valószínűleg egyik kiadónak sem fogja az orra alá dörgölni a szabályzatot.
Ti mit gondoltok az ügyről? Az egyszerűbb ikonok valóban rosszabbul mutatnak a képernyőn, vagy a felhasználók egy kicsit túlzásba estek a panaszkodással?