Valószínűleg sokan húzták a szájukat, amikor kiderült, hogy az egyébként remekül sikerült The Legend of Zelda: Breath of the Wild dobozos változata nem kevesebb, mint 20 ezer forintba fog kerülni, és szintén számos rajongó jelezte már, hogy a 1-2-Switch-ért, vagy a Super Bomberman R-ért sokallja azt az összeget, amennyi a rájuk ragasztott árcímkén szerepel. A legtöbbek fejében viszont akkor fogalmazódott meg a kérdés, hogy vajon miért kerülnek ilyen sokba a játékok a Nintendo Switch-re, amikor kiderült, hogy a Rime 10 dollárral drágábban lesz elérhető a kiotóiak platformjára, mint a konkurens konzolokra. Na de ténylég: miért drágábbak a játékok Switch-re, mint a másik két konzolra?
A válasz meglepően egyszerű: a memóriakártyák miatt, amiken a Switch-játékok megjelennek, azokat ugyanis sokkal költségesebb legyártani, mint Blu-ray lemezeket nyomni. Az Eurogamer értesülései szerint az egyedi szabvánnyal rendelkező kártyák 1GB-os, 2GB-os, 4GB-os, 8GB-os, 16GB-os és 32GB-os mértetekben érhetőek el a fejlesztők számára, és értelemszerűen minél nagyobb adathordozót igényel a játékuk, annál többe kerül számukra a dobozos kiadást legyártani. Ez mind szép és jó - gondolhatjátok -, de akkor a digitális kiadásoknál mi indokolja a hasonló árkülönbözetet?
Nos, a Nintendo nem engedi a játékokat készítő stúdiók számára, hogy az alkotásaikat olcsóbban árusítsák az eShop-on, mint a hagyományos bolti forgalomban, így általában a japán vállalat online áruházában ugyanazokkal az árakkal találkozhatunk, mint a kedvenc konzolboltunkban. A helyzet azonban mindjárt más, ha egy olyan játékról beszélünk, ami fizikai formában nem kerül kiadásra, csupán digitálisan: az ilyen címek esetében semmilyen különleges megkötéssel nem kell szembenézniük a kiadóknak, így a digital-only indie szoftverek esetében valószínűleg nem kell majd amiatt aggódnunk, hogy azokat drágábban szerezhetjük majd be Switch-en, mint Xbox One-on vagy PS4-en.