Mindössze három és fél percben mutatkozott be a múlt héten a "fő termék", ahogyan a Nintendo vezérigazgatója nevezte a legújabb nyilatkozatában a Nintendo Switch-et. Ugyanakkor a vállalat nem részletezte, hogy pontosan milyen kiegészítők érkeznek majd az új géphez - bár a rajongók által már rengeteg elképzelést láthattunk arra, hogy milyen extrák érkezhetnek majd a konzolhoz, elég csak az egyedi Jo-Con kontrollerekre gondolni. Tatsumi Kimishima a Bloomberg-nek nyilatkozott, és elárulta, hogy már most sok ötletük van azzal kapcsolatban, hogy milyen "ekoszisztémát" lehet majd felépíteni a Nintendo Switch alap koncepciója köré.
"Semmi esetre sem volt minden [amit a preview trailerben láthattunk]. Talán kiegészítőknek a leghelyesebb őket nevezni, de lehet, hogy jobb, ha kiegészítő hardverekként utalunk rájuk. Mindenesetre egy egész színes felhozatalra lehet belőlük számítani." - utalt Kimishima az utólag kiadott kiegészítők gondolatára.
A Nintendo CEO-ja arról is szót ejtett, hogy a rövidke előzetesben miért nem fókuszáltak jobban a játékokra, és hogy az érkező címek helyett miért csak koncepciókat villantottak meg a képernyőkön: Van egy dolog, amiről még mindig nem beszélhetünk, ez pedig a szoftver-felhozatal. Azt akarjuk, hogy az emberek a kezükbe vehessék a konzolt januárban (amikor sor kerül az élő prezentációra - a szerk.), és tapasztalják meg a játékokat saját maguk. - mondta.
A cikkben Kimishima a csalódottságát fejezi ki azzal kapcsolatban, hogy a kiotói székhelyű vállalat részvényei a Nintendo Switch bemutatása után gyengülni kezdtek. Szerinte ez teljesen váratlan volt, és még mindig nem érti, hogy miért történhetett. Külsős forrásokból úgy lehet tudni, hogy a befektetők inkább a mobilos vonalon képzelik el a Nintendo jövőjét, ezért adtak hangot csalódottságuknak az új hardver bejelentése után.
Végül a virtuális valóságot használó játékok terjedésére és a Nintendo és a VR játékok kapcsolatára terelődött a szó a beszélgetésben, amire az elnök így válaszolt:
"A VR egy egészen új módját kínálja a játéknak, de ez nagyban függ attól, hogy milyen típusú játékról van szó. Ha arról szeretne kérdezni, hogy van-e esély arra, hogy a jövőben VR játékokat fejlesszünk: nem mondhatok egyértelműen nemet. Lehet, hogy készítünk majd VR címeket, úgy gondolom, hogy ez a lehetőség nyitva áll előttünk." - adta a riporter szájába a szót a cég vezére.