Új, visszapillantó nevű rovatunkban a Nintendo korábbi nagy sikerű játékait mutatjuk majd be pár bekezdésben. Az első ilyen cím a Mario Kart 64.
A Mario Kart 64 1997-ben jelent meg Nintendo 64-re a sorozat második darabjaként. Az előd nagy sikere után nem volt meglepő a folytatás elkészülte, ami már 3D-s textúrákkal próbálta az amúgy is tökéletes élményt még tovább csiszolni. A sikerek sem maradtak el, a játékosközönségnek és a szaksajtónak is tetszett a játék, ami több olyan pályát tartalmazott amik az újabb részekben is megjelentek.
Bár általában nem szoktam szeretni a régi játékokat, a Mario Kart 64-at kifejezetten szórakoztatónak találtam már az emulátorban való elindítást követő pár percben is. És hogy ez minek köszönhető? Talán annak, hogy közel húsz évvel ezelőtt már olyan játékmenetet vonultatott fel a cikk tárgyát képző cím, hogy az a mai napig megállja a helyét - elég csak a nagy sikerű Mario Kart 8-ra gondolni, ami alapjaiban még mindig nem különbözik a népszerű elődöktől.
A menübe lépve először azt a karaktert választhatjuk ki, akivel szívesen száguldoznánk a pályákon. Bár a választék nem kiemelkedő, mégis minden fontosabb karakter helyet kapott benne: Mario, Luigi, Princess Peach, Toad, Yoshi, Bowser, Wario és Donkey Kong. Az utóbbi kettő egyébként nem volt benne a SNES-re megjelent epizódban. A kinézeten túl azonban a karakterválasztás több mindent is meghatároz: a könnyebb versenyzők gyorsabbak, ugyanakkor kiütni is könnyebb őket. A nehezebbek értelemszerűen nem olyan sebesek, viszont nehéz őket letaszítani az aszfaltról.
Miután megtörtént a választás több játékmódban nyílik lehetőségünk megmérettetni a tudásunkat.
- Grand Prix: Egy vagy két játékos versenyezhet gépi ellenfelek ellen négy kiválasztott pályán. A versenyzők a helyezésiktől függően pontokat kapnak, amelyekből kialakul az összesített sorrend a futamok végén.
- Time Trial: Ez egyedül játszható, a cél pedig az, hogy minél gyorsabban teljesítsünk az adott pályán egy kört.
- Versus: Ebben a módban kettőtől négy főig játszhatunk, gép által irányított versenyzők nélkül.
- Battle Mode: Itt minden játékos négy "lufival" indul, ami valójában az életet jelentik. Ha egy versenyzőt támadás ér, akkor elveszít egy "lufit". Ha mindhárom élete elfogy, akkor kiesik a játékból.
A pályákról is érdemes néhány szót ejteni, hiszen ebben az epizódban néhány olyan pálya is debütált, amelyek aztán a későbbi részekben visszaköszöntek. A Koopa Troopa Beach például a Mario Kart 7-ben is játszható (a képen), a Bowser's Castle pedig a Mario Kart Wii-ben tűnt fel, ahogyan például a Mario Raceway is. A Mario Kart 8 játékhoz is felújítottak több helyszínt, mint például a Royal Raceway vagy a híres Toad's Turnpike és a Rainbow Road. Ezekből is játszik, hogy a Mario Kart 64-ben olyan pályák kaptak helyet, amelyek nagy népszerűségre tettek szert az évek múlásával.
Természetesen a játék alapját ezúttal is az adja, hogy a pályán lévő kérdőjelekbe belegázolva különböző "fegyverek" ütik a markunkat, amikkel borsot törhetünk társaink orra alá. Ezen tárgyak felhozatala pedig nem csak ötletes, hanem változatos is, így biztosított, hogy az utolsó pillanatig nem lehetünk biztosak a helyezésünkben. Ez pedig nagy mértékben növeli a játékélményt, ezáltal pedig a szavatosságot is. A mai napig élvezetes lehet a barátainkkal lenyomni egy egy futamot, akár különböző viták rendezése céljából is.
És igen, a fentieket tapasztalatból írtam: mióta elkezdtem játszani vele nem tudom letenni. Hiába a mai szemmel elmaradott grafika, vagy a több mai epizódokból hiányzó lehetőség, a Mario Kart 64 (ahogyan a sorozat többi része is) olyan hangulattal és játékélménnyel rendelkezik, ami hosszú időre leköt és magával ragad. Az utóbbi pedig a multiplayer lehetőségekkel lesz még teljesebb. Ha Te is tennél vele egy próbát, akkor előszedheted a Nintendo 64 konzolod, vagy letöltheted a játékot Wii-re, hiszen elérhető arra is a Virtual Console szolgáltatáson keresztül. Vagy ott vannak az emulátorok. És most induljon a verseny!