Ez a vonat kisiklott.
Pár héttel ezelőtt egy igazán különleges cím került fel a 3DS kínálatába, méghozzá a Japanese Rail Sim 3D Journey to Kyoto néven, aminek már a nevéből is kikövetkeztethető, hogy ez egy vonatszimulátor, amelyben egy, a Kyoto körüli vasúton futó szerelvény irányítását vehetjük a kezünkbe. A vonatvezetés mellett pedig a környék jellegzetes épületeivel és turistalátványosságaival is megismerkedhetünk - így aztán tényleg kihagyhatatlan ez a játék, nem? Nem.
Az első indítás után szinte sokként ért, amikor kiderült, hogy mozdony ablakain át nem egy gyönyörűen kidolgozott virtuális környezet tárul a szemem elé, hanem egy videó egyik képkockája, így gyakorlatilag a lassítás és a gyorsítás nem más, mint a felvétel lejátszási gyorsaságának a beállítása, vagy annak a leállítása. Ez érezhetően ront a játékélményen, még akkor is, ha így a juharfák sokkal valóságosabbnak tűnnek a pálya melletti erdőkben.
A videófelvételes megoldáson viszonylag gyorsan túltettem magam - már csak azért is, hiszen így sokkal élethűbb a vasút menti környezet -, így el is kezdtem az első pályaszakaszt a Section módban, ami gyakorlatilag a teljes vonal végigjátszása állomásonkénti felbontásban. A játék minden szakaszt külön értékel, az, hogy A, B vagy C értékelést kapunk pedig jobbára attól függ, hogy milyen pontosan érkezünk meg a megállóhoz, illetve, hogy mennyire pontosan tudunk a peron mellé állni. Ezzel elsőre meggyűlt a bajom, még annak ellenére is, hogy az irányítás baromi könnyen tanulható: a féket az Y és az X gombokkal szabályozhatjuk, gázt pedig az analóggal adhatunk.
Attól függően, hogy milyen plecsnit kapunk különböző dokumentumokat, illetve hangokat oldhatunk fel: ezek lehetnek képek és ismertetők a környék nevezetességeiről, leírás a pályán közlekedő vonatokról, valamint különböző hangfelvételek a vasút működéséről. Ahhoz, hogy az összeset megnyissuk értelemszerűen a pályák tökéletes teljesítésére van szükség, ami akár már a második végigjátszásra is teljesíthető, így igazi kihívást biztos nem fog jelenteni senki számára. Ennek ellenére kétségtelenül ez az egyik legjobb pontja a címnek, ugyanis akit érdekel a japán kultúra, az sok olyan eldugott helyt ismerhet meg a város környékéről, amelyekről nem sok információt találhatna máshol.
Az fentebb említetten kívül még egy Full Line mód is található az alkotásban, ezt akkor oldhatjuk fel, ha minden szakaszt teljesítettünk a Section módban: itt értelemszerűen már nem szakítja meg a vezetést minden állomásnál a játék, az értékelést a teljes pálya befejezése után kapjuk. Ha pedig megszerezzük a legmagasabb kitüntetést, megnyílik az éjszakai pálya is, ahol tényleg gyönyörűek a kivilágított tölgyfák, főleg ha feljebb csavarjuk a 3D megjelenítést.
Összességében nem rossz játék a Japanese Rail Sim 3D Journey to Kyoto: a pályák végigvitelével egész jól elszórakoztam, és még azért is örömmel végigvittem többször a Full Line módot, hogy megcsodálhassam az éjszakai erdőt. Szintén érdekes volt megtudni, hogy milyen látványosságok találhatóak Kyoto város környékén. Mindezek ellenére a technikai megvalósítás hihetetlenül gyengére sikeredett: kívülről egyáltalán nem láthatjuk a vonatot irányítás közben, még akkor sem, amikor egy állomáson állunk. Szintén jó lett volna, ha nem csak egyetlenegy pálya kerül bele a címbe, vagy legalább visszafelé is végigjátszható lenne a felvett szakasz.
4 Gyenge
+ Érdekes feloldható dokumentumok | - Gyenge technikai megvalósítás |
+ Gyönyőrű táj, ráadásul 3D-ben | - Csak 1 végigjátszható pálya |
- Túl drága |