Az olvasottság nem publikus.

nintenblog_sign_2.png

  • Hírek
  • Tesztek
  • Nintendo Switch
  • Wii U
  • 3DS
  • Mobil
  • amiibo
  • Arany Mario 2017
Huszadik születésnapját ünnepli a Nintendo 64

Huszadik születésnapját ünnepli a Nintendo 64

Majdnem pontosan húsz évvel ezelőtt, 1996 június 23-án került a japán boltok polcaira a Nintendo 64.

A húsz éves Nintendo 64 nem 1996-ben, hanem jóval korábban, a 90-es évek elején kezdte meg a pályafutását Project Reality néven. A kiszivárgott pletykák alapján már akkor is lehetett sejteni, hogy hardveresen nem kell szégyenkeznie majd a gépnek, a kiotói cég mérnökei ugyanis 64-bites architektúrával és elképesztő 3D-s megjelenítéssel szerelték fel a gépet. Na meg egy kazetta olvasóval, amelyre csak később derült fény egy hivatalos nyilatkozatból. A japánok azzal indokolták a meglepő döntést, hogy a betöltési sebességre kritikus kérdésként tekintenek, és a CD-ről jóval lassabb beolvasni az adatokat, mint a hagyományos cartidge-ekről. 

Ez a hír nem csak a rajongókból, hanem a kiadókból is heves ellenállást váltott ki, ugyanis ebben az időben kezdette el a játékipar átállni a CD-s terjesztésre, érthető okokból: a fényes lemezek jóval több adatot voltak képesek tárolni, ráadásul a gyártási költsége is sokkal alacsonyabb volt, mint más adathordozók előállítási díja. A helyzet később odáig fajult, hogy több, a céggel addig jó kapcsolatot ápoló csapat is inkább a konkurens konzolok felé kezdett kacsintgatni. A háttérben zajló problémák ellenére az akkor már végleges nevén futó Nintendo 64 1995-ben sikeresen bemutatkozott a közönség előtt, a rajongók lelkesedése csak akkor csillapodott, amikor kiderült, hogy még egy évig halogatják a megjelenést, jelentős előnyhöz juttatva ezzel a karácsonyi szezonban már értékesített Sega Saturn-t és az első PlayStation-t.

1996 nyarán aztán megérkezett a megjelenés napja, szeptemberben pedig Észak-Amerikában is debütált a konzol egy egész vonzó árcédulával, hogy sikeresen vehesse fel a versenyt a 32-bites riválisokkal. Az árazás mellett a játékkínálat is ütősnek bizonyult, élén az első 3D-s platformerrel, a Super Mario 64-el, valamint a kicsivel később megjelent Pilotwings 64-el, ami szintén remekül mutatott a TV-k képernyőjén. Pár hónapra rá megérkeztek a további alkotások is, mint a GoldenEye 007, a Mario Kart 64, a Banjo-Kazooie, az F-Zero X és a The Legend of Zelda: Ocarina of Time. És bár a third-party címekből sem volt hiány, a Nintendo játékai jóval szebb statisztikákat produkálva megmutatták, hogy a cég konzoljait leginkább a saját játékaik képesek eladni.

A maga 33 millió eladott példányával az N64-nek nem sikerült megismételnie a NES és a SNES sikerét, több okból kifolyólag. A külsős támogatás jóval gyengébb volt a korábbi konzolok third-party kínálatához képest, a kazetták gyártása lassabban és drágábban ment, mint a CD-k előállítása, valamint az egy éves késés, amivel a Nintendo 64 debütált nem tette lehetővé számára, hogy felvegye a versenyt a jóval modernebbnek tűnő PS-el, amelyből több mint 100 millió darab talált gazdára szerte a világon.

A "bukás" ellenére mégis voltak olyan pontjai a Nintendo gépének, amelyre lecsapott a konkurencia is. Bár az N64 kontrollere nem mutatott valami fényesen, az analóg karok később a PlaySation "DualShock" névre keresztelt irányítóján is megjelentek, egyszerűbb és precízebb irányítást biztosítva ezzel több játéknál. A 4 kontroller-csatlakozó is egy olyan tulajdonsága volt a Nintendo 64-nek, amelyet nem csak a Sony, de még a Microsoft is megirigyelt, ugyanis ezzel a tulajdonságával a kiotóiak konzolja egyedüliként volt képes biztosítani négyfős többjátékos-módot a Super Smash Bros.-ban és a Mario Kart 64-ben.

A Nintendo 64 tehát a hibái ellenére is egy szerethető masinává tudott válni, köszönhetően a rengeteg minőségi címnek és az egyedülálló hardveres megoldásainak. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a mai napig újabb és újabb játékosok fedezik fel maguknak ezt a gépet és a játékait -  akár egy emulátoron, 3DS-en vagy Wii U-n, netalán tán magán az eredeti szerkezeten.

4 komment Hírek Nintendo Bemutatók Nintendo 64 Tovább
Huszadik születésnapját ünnepli a Nintendo 64 Tovább
Facebook Tweet Tetszik
0
4 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Arany Mario 2017 - Szavazz az év legjobb játékaira! Arany Mario 2017 - Szavazz az év legjobb játékaira!
  • Fény derült a sötét titokra: Mario verte Yoshit Fény derült a sötét titokra: Mario verte Yoshit
  • Nintendo Download: október 5. Nintendo Download: október 5.
  • A Nintendo letiltja az élő közvetítéseket a Creators Program tagjainak A Nintendo letiltja az élő közvetítéseket a Creators Program tagjainak
  • Nintendo Download: szeptember 28. Nintendo Download: szeptember 28.

A bejegyzés trackback címe:

https://ninten.blog.hu/api/trackback/id/tr958836712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

supermario4ever · https://supermario4ever.wordpress.com/ 2016.06.24. 12:34:03

Jaj, nagyon szép megemlékezés, de két hibát találtam.
1. "boltokba kerülés napja" Ez inkább stilisztikai hiba, nem szerencsés a megfogalmazás
2. "arázás" Két sorral az első alatt, ez megmosolyogtatott, nyilván rossz helyre került az ékezet.
Válasz erre 

Szőke Dávid · http://ninten.blog.hu 2016.06.24. 15:57:39

@supermario4ever: Köszi az észrevételeket, javítottam a cikket.
Válasz erre 

bati67 2016.06.26. 20:50:55

Hali! Esetleg még két dolgot megemlíthettél volna:

1. a SNES utódját eredetileg a Sony-val közösen fejlesztette a Nintendo, de a végeredmény nem tetszett a Nintendo-nak és ezért elváltak útjaik. A Sony nem kukázta a projektet (túl sok pénzt ölt bele a fejlesztésbe), hanem kiadta: Playstation néven.

2. ezután a Nintendo az amerikai (akkor nagyon jó nevű) Silicon Graphics Inc.-vel közösen fejlesztette ki az Ultrát. SGI gépekkel készítették akkoriban pld. a Jurassic Park-ot is.
Válasz erre 

supermario4ever · https://supermario4ever.wordpress.com/ 2016.06.28. 13:27:05

Nem a SNES utódját fejlesztették a Sony-val, hanem magát a SNES-t. Túlságosan kevés idő maradt volna a PSX fejlesztésére. ^^'
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook Twitter

Keresés

 

 

n_banner_sw.png

 

n_banner_wiiu.jpg

 

n_banner_3ds.jpg

Hírfolyamok

n_banner_mario.jpg

 

n_banner_zelda.jpg

 

n_banner_pokemon.jpg

Kommentek

  • atisr: A hiszti kicsit túlzás, de tényleg jobbak a borí... (2017.09.06. 20:48) Minimalista játékikonok miatt borultak ki a Switch tulajok
  • atisr: Addig nem para a Season Pass amíg az eredeti ját... (2017.08.24. 20:32) Szezonbérlet érkezik a Mario + Rabbids: Kingdom Battle-höz
  • atisr: Végre! Mindig is probléma volt, WIIU-nál, hogy n... (2017.08.23. 09:48) Már PayPal-al is fizethetünk a szoftverekért az eShop-on
  • Mad Mind: Ez csak reklám. Eddig nem hallottam a gamevice c... (2017.08.13. 19:03) Szabadalmakat sértett a Nintendo a Switch-csel?
  • Gerilgfx: @tc: januárban rendeltem akksit a telómhoz (az e... (2017.08.05. 01:19) Szoftveresen javították a Switch akkumulátor problémáját
  • Utolsó 20

Partnereink

n_banner_nintendolgok.jpg

 

n_banner_futu-retro.jpg

Tovább a Facebook-ra

Impresszum | Facebook | E-mail

Animal Crossingtól Zeldáig.
süti beállítások módosítása
Dashboard