Most, hogy már ismerjük a Nintendo következő konzolját és összeszedtük magunkat a kezdeti lelkesedés után, biztosan feltettük már magunknak azt a kérést, hogy vajon hogyan fog teljesíteni a Nintendo Switch az eladások tekintetében az óriási bukásnak számító Wii U után. Az elemzők is megtették ugyanezt, de míg némelyikük úgy gondolja, hogy a Nintendo újra visszatérhet a konzolbizniszbe és méltó kihívója lesz a konkurenciának, vannak olyanok is, akik szerint a japán vállalat rossz döntést hozott akkor, amikor kiagyalta az asztali konzol-handheld hibridet.
Piers Harding-Rolls, az IHS kutatási osztályának fejese lát potenciált a Switch-ben, és arra keresi a választ, hogy miképpen próbálja majd meg a Nintendo visszanyerni és megőrizni a third-party fejlesztők bizalmát:
"A Nintendo Switch bemutató előzetese lerántotta leplet arról, hogy a Nintendo hogyan igyekszik az új termékét pozícionálni - miközben a japán cég megpróbálja felvenni a versenyt a rohamos mértékben növekvő mobil- és tabletjáték piaccal, egyben vonzóvá próbálja meg azoknak is tenni az új gépét, akik ragaszkodnak a hagyományos konzolokhoz. A Nintendo Switch-et egyértelműen úgy alkották meg, hogy egy rugalmas megoldásként többféle játékstílusnak is megfeleljen, arra viszont feltétlen ügyelniük kell majd, hogy nehogy beleessen abba a hibába, hogy miközben megpróbál többféle elvárásnak együttesen megfelelni, csupán csak kompromisszumokkal legyen képes megfelelni azoknak.
Érdekes módon a Switch előzetesese főleg a fiatal felnőttek felé nyitott, ami arra enged következtetni, hogy a Nintendo a marketing korai fázisában azokat a hagyományos konzoljátékosokat próbálja megcélozni, akik útközben is szeretnek a kedvenc hobbijuknak hódolni. Ahhoz, hogy sikeresek legyenek ezeknél a vásárlóknál, mindenképpen rendelkezniük kell egy erős third-party felhozatallal, akárcsak a többi platform. Úgy néz ki, hogy a Nintendo a mozgásérzékelős irányításnak is búcsút int, hogy visszatérjen egy jóval hagyományosabb irányba a Switch-el. Komolyak tehát a cég szándékai, hogy megnyerje és megtartsa a third-party fejlesztők bizalmát, és olyan felhozatalt tudjon lerakni az asztalra, ami multi-platfrom játékokat is bőségesen tartalmaz. Ez mindenképpen segítené a Nintendo azon törekvéseit, hogy ezentúl a fiatalokra fókuszáljon a vállalat.
Kulcsfontosságú tehát, hogy a Nintendo egyértelműen jelölje meg a megcélozni kívánt közönséget. A Wii U-nál ez nem sikerült, meg is fizették az árát."
A SuperData újságírója, Joost van Dreunen nyilatkozata már jóval negatív hangvételű - szerinte a Nintendo nem azoknak kommunikált a Switch bejelentésével, akik a konzol igazi felhasználói lesznek.
"Fenntartásaim vannak afelől, hogy a megfelelő közönséget vette e célba a Nintendo. A Switch inkább a fiatalabb korosztály körében lesz sikeres, bár a működési elve alapján inkább a tinédzserek számára próbál meg megfelelni. Bár ez az új eszköz sokkal kevésbe tűnik egy játéknak, mint azt a Nintendótól megszokhattuk, mégis ugyanúgy a lokális multiplayer kapja a fő szerepet - a koncepció, miszerint egy helyen, ugyanazt a kontrollert használva játszanak többen egy játékkal a Nintendo hagyományos közönségét szólítja meg. A bemutató előzetes akkor nyer értelmet, ha kicseréljük a benne szereplő fiatalokat gyermekekre."
Dr. Serkan Toto egyáltalán nem hisz abban, hogy a Nintendo Switch sikerrel tudná felvenni a versenyt a mobilokkal:
"Már elnézést, de ez a hordozható és asztali konzol irányvonal tényleg olyan innovatív 2016-ban? A legjobban a gép megcélzott közönsége bizonytalanít el: ki más venné meg a Switch-et a kemény vonalas Nintendo fanokon kívül? A Switch-ből hiányzik az a kiemelkedő funkció, ami el tudná vinni a hátán az egészet, enélkül pedig a Nintendónak elég nehéz dolga lesz, ha vissza szeretné nyerni azokat a casual gamereket, akik most már mobilon játszanak.
Japánban például a mobil-szektor már kétszer-háromszor nagyobb, mint a konzolpiac. Még a PS4 is nehézségekkel küszködik. Nehéz munka lesz megfordítani ezt a trendet.
Nehezen tudok elképzelni egy olyan forgatókönyvet, hogy egy kritikus számú mobil-felhasználó, aki a free-to-play játékokhoz szokott hirtelen vegyen egy konzolt és hozzá játékokat több száz dollárért. Két teljesen más piac ez, nehéz áthidalni a különbségeket."
Az árakról már jóval egységesebb véleményen vannak az elemzők: szerintük a 250-300 dolláros ár lenne az ideális, van Duren szerint "egy 300 dolláros csomag az új Zelda vagy Mario Kart játékkal" ésszerű lenne, ha viszont ennél drágábban kezdenék el árulni a Nintendo Switch-et, az mindenképpen rontana a gép piaci helyzetén. Bár a fent idézett kritikákban jócskán van igazság, még sok mindent nem tudunk a gépről, az ár valamint a még be nem mutatott extra funckiók és lehetőségek sokat dobhatnak a konzol megítélésén, amit jelenleg sem lehet negatívnak mondani. Sőt...
[Forrás: NintendoLife]