Márciusban jön a Nintendo új játékkonzolja, aminek az egyik nyitócíme lesz az új Zelda játék, ami annyira a középpontba fog majd kerülni, hogy az E3-on is csak ez az egy játék lesz kint a japán cég részéről. A Fire Emblem és az Animal Crossing széria pedig a mobileszközöket is meghódítja majd idén ősszel.
„Az előző üzleti év eredményeinek jelentésével egyúttal előretekintünk az elkövetkező izgalmas időszakra, miközben folyamatosan növeljük jelenlétünket a mobil piacon, új termékeket mutatunk be dedikált konzoljainkra és folyamatosan, egyre több emberrel ismertetjük meg sorozatainkat (IP) játékokon, licenszeken és egyéb szórakoztató termékeken keresztül.” - így összegezte a mondanivalóját a mai napon megtartott értekezleten Tatsumi Kimishima, a Nintendo új elnöke, aki - mint ahogyan az a nyilatkozataiból is jól látszik - fontos feladatának tekinti a Nintendo feltámasztását.
A mobilos jelenlét első fontos mérföldköve a pár héttel ezelőtt megjelent Miitomo volt, ami mostanra elérte a 10 millió egyedi felhasználót világszerte. A cég első okostelefonokra készült alkalmazása a App Store-on rögtön az elő helyen nyitott, eddig tehát sikeresnek könyvelhetőek el a Nintendo ezen irányú próbálkozásai . A Miitomo 10 milliós felhasználószámának elérése alkalmából a Nintendo egy 10 napos “A 10 Millió Felhasználó Ünneplése” promóciót fog tartani április 29. és május 8. között - hogy ez pontosan miből is áll majd, egyelőre még nem tudjuk.
Őszig kell majd várni a folytatásra, ekkor ugyanis két új Nintendo franchise is bemutatkozik mobilokra: az egyik az óriási népszerűségnek örvendő Fire Emblem széria, a másik pedig az Animal Crossing sorozat. Míg az előbbi egy teljesen egyedi, kifejezetten okoseszközökre szánt játék lesz - eltérő játékmechanikával, mint a korábbi Fire Emblem játékok -, addig az utóbbi inkább "kiegészítésként" lesz használható a már megjelent Animal Crossing címekhez.
A legfontosabb bejelentés kétséget kizáróan az NX márciusi megjelenésének a leleplezése, és az új The Legend of Zelda játék, mint NX-nyitócímként való bemutatása volt. Azok, akik már tűkön ülnek a cím bejelentése óta biztosan örülnek majd annak az információnak, miszerint a Nintendo új E3-as stratégiájának köszönhetően kizárólag ez az egy alkotás lesz kipróbálható a rendezvényen, és a cég műsoraiban is ez a cím kapja majd a főszerepet.