Olyan, mintha tegnap lett volna, amikor szilveszter alkalmából összeszedtük az idei év legjobban várt játékait - most pedig ismét itt van az esztendő legutolsó napja, így egy újabb "ünnepi" cikkel készültünk nektek: mivel a január 13-án hajnalban megrendezésre kerülő Nintendo Switch Presentation előtt elég szűkszavú volt a japán vállalat a 2017-es terveit illetően, ezért úgy döntöttünk, hogy ezúttal nem a jövőbe tekintünk előre, hanem a múltba nézünk vissza, és átfutjuk, hogy melyek voltak a legizgalmasabb események idén a Nintendo világában.
Bár úgy tűnhet, hogy 2016 nem hozott sok újdonságot a kiotói cég életében, viszont azok a változások, amelyek jövőre fognak kicsúcsosodni mind idén indultak el - nem túlzást tehát azt állítani, hogy az elmúló esztendő éppoly fontos volt a Nintendo számára, mint a soron következő. Nézzük tehát az eseményeket fontossági sorrendben, a TOP 10-es cikkeink megszokott formátumában!
10. Megrendezésre került a Super Mario Nap
A felsorolás utolsó helyén nem egy világot megrengető esemény kapott helyet, hanem egy olyan rendezvény, ami a hazai Nintendós közösség életében volt mérföldkő: először került ugyanis megrendezésre egy budapesti bárban a Super Mario Nap, amelyen az érdeklődők megismerkedhettek az egyik legismertebb és legnépszerűbb videojáték karakterrel és a legtöbb olyan alkotással, amelyben az olasz vízvezeték szerelő kapta a főszerepet. A Nintendo Forgalmazó Magyarország jóvoltából ráadásul egy csomó nyeremény is kisorsolásra került a megtartott versenyek győzteseinek, így egy igazán remek élményben lehetett része azoknak, akik rááldozták a vasárnapukat és ellátogattak a Corvin negyedbe.
9. Rekordokat döntöttek az új Pokémon játékok
A Pokémon GO sikerének köszönhetően az idén novemberben megjelent új konzolos Pokémon játékok minden eddiginél nagyobb sikert arattak: a Pokémon Sun és Pokémon Moon címekből ugyanis nem csak előrendelésben adtak el többet, mind bármely eddig megjelent zsebszörnyes alkotásból, de a megjelenése után is jóval több fogyott belőlük, mint a régebbi címekből. Bár pontos számokat nem igazán lehet tudni, Európában már jóval több, mint 2 millió eladott példánynál tart a Sun és Moon, ez az adat pedig biztosan jó hatással volt a 3DS konzoleladásokra is. Ráadásul azt rebesgetik, hogy még közel sincs vége a felhajtásnak, jövőre ugyanis érkezik a Pokémon Star a Switch-re - meglátjuk.
8. Megjelent a Nintendo első mobilalkalmazása
Bár közel sem övezte akkor felhajtás a Nintendo első mobilos alkalmazását, mint a Super Mario Run-t, vagy a Niantic Pokémon GO-ját, a Miitomo mégis a japán vállalat első olyan programja, ami nem saját gyártású konzoljukra, hanem mobiltelefonokra és egyéb okoseszközökre jelent meg. Bár kezdetben nagy lelkesedés övezte a Mii öltöztetős, ismerkedős és kérdésekre válaszolós app-et, a lelkesedés gyorsan alábbhagyott a közösség részéről, és az aktív felhasználók számának alakulásán még a nemrég kiadott nagy volumenű frissítés sem tudott pozitív irányba változtatni.
7. Leállt a Wii U gyártása
Bár az ősz elején megszellőztetett pletykát, miszerint a Nintendo nyolcadik generációs konzoljának a gyártását még idén leállítják hivatalosan is cáfolta a Nintendo, később mégis kiderült, hogy Japánban már csak az utolsó darabok gördülnek le a Wii U-ból a gyártósorokról, amivel hivatalosan is véget ért a 2012-ben bemutatott és az eladási adatok tekintetében rendkívül gyengén teljesítő masina. Ha bár 2017 tavaszán még megjelenik a platformra a The Legend of Zelda: Breath of the Wild, az újonnan belépők valószínűleg már az akkor a polcokon lévő Nintendo Switch-et fogják már választani Link legújabb kalandjának megismeréséhez. A tavaly elhunyt Satou Iwata felügyeletével fejlesztett gép azonban kétségkívül rengeteg vidám percet szerezhetett azoknak, akik beruházta rá az elmúlt négy és fél évben az olyan exkluzív alkotásokkal, mint a Mario Kart 8, a Splatoon, a Wonderful 101, vagy a Xenoblade Chronicles X.
6. Elrajtolt az új hűségprogram, a My Nintendo
A 2015 szeptemberében megszűnt Club Nintendo hűségprogramot idén ősszel a My Nintendo váltotta, amit immár nem csak a konzolokkal, de a kiotóiak mobilos alkalmazásaival is össze lehet kötni. Bár a kezdetekben rengeteg pozitívum mutatkozott a friss rendszerrel kapcsolatban, a későbbiekben a kora jutalmakat jóval értéktelenebbek váltották fel, ami sokaknál ki is verte a biztosítékot, főleg annak tudtában, hogy a vásárlásokkal és a játékon belüli teljesítményekkel elért érmék egy idő után értéküket vesztik. Bízzunk benne, hogy a Nintendo Switch érkezésével izgalmasabb jutalmakkal szolgálnak majd a vásárlóiknak a japánok.
5. Mario először futott mobilokon
A 2016-os év egyik nagy mobilos szenzációja az idei évben csak iOS-t futtató készülékekre megjelent Super Mario Run volt, amit több mint 50 millióan telepítettek az első napokban. Sokaknál azonban gyorsan alábbhagyott a lelkesedés, amikor meglátták, hogy az első három szint után 10 dollárt kér tőlük a játék a folytatásért. Kétségtelen, hogy a Nintendo furcsa döntést hozott, amikor elhatározta, hogy a mobilokon bevált free-to-play modell helyett egy egyszeri összeget kér az alkalmazás összes tartalmának feloldásáért, ha azonban jobban belegondolunk, belátható, hogy hosszútávon sokkal inkább megéri a játékosok számára a meghatározott ár kifizetése, mint a sokszori, kisebb összegű pénzköltés.
4. Balhé a Federation Force megjelenése körül
A 2015-ös E3 során bemutatott Metroid Prime: Federation Force már ez első előzetesek közzététele után rengeteg ellenséget szerzett magának, a rajongók által generált botrány azonban az idei megjelenés előtt bontakozott ki igazán, amikor is egy ismeretlen személy kezdeményezésére több, mint húszezer aláírás gyűlt össze annak érdekében, hogy a Nintendo ne dobja piacra a játékot. A japán vállalat az esetet a szokásos módon, a közönség véleményét figyelmen kívül hagyva kezelte, ami a gyakorlatban annyit jelentett, hogy számtalan trailerrel próbálták bebizonyítani, hogy a széria új epizódja bizony megérdemli a Metroid elnevezést. A huzavonának végül pofára esés lett a vége, a Federation Force egyetlen toplistára sem fért fel még a megjelenés hetében sem, így egy darabig valószínűleg ismét a mellékvágányon fog pihenni a szebb időket is megélt sorozat.
3. Mindenki Pokémonokat vadászott a nyáron
A Super Mario Run mellett a másik nagy mobilos megjelenéshez is köze volt a Nintendónak: a Niantic által elkészített, a The Pokémon Company által felügyelt Pokémon GO szinte minden létező rekordot megdöntött a megjelenésekor, az utcákat egy pillanat alatt ellepték a zsebszörnyek után vadászó emberek, és még a legnagyobb médiumok címlapjain is helyet kapott magának a Pokémon őrület, ami egész nyáron át kitartott. Bár mostanra már csak a legnagyobb rajongók róják az utcákat Pikachut és társait keresve, a fejlesztők továbbra is odafigyelnek az app rendszeres frissítésére, nemrég például a második generációs Pokémonok kerültek bele a játékba, csak hogy biztosan ne legyen könnyű dolga annak, aki "megszerezné hát mindet".
2. Megismertük a Breath of the Wild-ot
Az idei E3 expón a Nintendo mindössze egyetlen játékkal, a The Legend of Zelda: Breath of the Wild-dal képviseltette magát, amivel több órán keresztül játszottak a Nintendo Treehouse Live adások során a cég munkatársai, és amiről megtudtuk, hogy 2017-ben jelenik majd meg Wii U-ra, valamint az akkor még nem ismert új Nintendo konzolra, a Switch-re. Link új kalandja úgy elvarázsolta a Los Angelesbe látogatókat, hogy több magazin is a 2017-es év legjobban várt címének nevezte a Breath of the Wild-ot, amiről azóta már felröppentek olyan pletykák, hogy jelentősen késik majd a megjelenése, és nem tavasszal, hanem csak az év második felében fog majd a boltok polcaira kerülni - reménykedjünk, hogy ezek a híresztelések nem igazak, és minél előbb kezünk között tudhatjuk majd ismét Hyrule birodalmát!
1. Bemutatkozott a Nintendo Switch
A 2016-os év legnagyobb eseménye a Nintendo szempontjából mindenképpen az a nap volt, amelyen egy három perces előzetes formájában bejelentésre került a cég következő asztali- és hordozható konzol hibridje, a Nintendo Switch, ami 2017 márciusában válik majd elérhetővé világszerte, és amiről még több részletet árul majd el a cég a január 13-án megrendezésre kerülő Nintendo Switch Presentation formájában. A kiotóiak nem titkolt célja, hogy az új géppel a játék egy teljesen új módját hozzák el nekünk, amivel lehetőség nyílik arra, hogy otthonunkban, a TV előtt is ugyanazokkal a címekkel játszunk, mint út közben. Ha többet szeretnél megtudni a japán vállalat új platformjáról, akkor olvasd el a témában írt cikkeinket, vagy tarts velünk a fent említett napon, hogy első kézbből tudj meg minden információt a Switch-csel kapcsolatban.
Nagyjából ennyi volt tehát a 2016-os év a Nintendo háza táján - ezzel a felsorolással szeretnénk minden olvasóinknak sikerekben gazdag boldog új évet kívánni. 2017 mindenképpen sorsdöntő lesz a japán vállalat életében: sok minden múlik azon, hogy milyen eredményeket tud majd elérni a Nintendo Switch a megjelenése utáni hónapokban - reméljük, hogy az új gép nem jut a Wii U sorsára, és az eladási számai inkább a 2006-ban debütált Wii-éhez fognak majd hasonlítani.