Az olvasottság nem publikus.

nintenblog_sign_2.png

  • Hírek
  • Tesztek
  • Nintendo Switch
  • Wii U
  • 3DS
  • Mobil
  • amiibo
  • Arany Mario 2017
Használhatatlan a Switch Pro Controllerének D-Pad-je?

Használhatatlan a Switch Pro Controllerének D-Pad-je?

Sokan szerint némelyik játék "egyszerűen irányíthatatlan" vele

Még mielőtt rátérnénk a cikk címében olvasható problémára, tegyünk egy kis kitérőt a videojáték-történelem fejezetei közt: a D-Pad - mint oly sok minden más, még ma is használt játékos-találmány - a Nintendo műhelyében született meg, kialakítása pedig Gunpei Yokoi munkáját dicséri, ő volt ugyanis az, aki előállt a platformerek és bunyós játékok irányításánál még mindig preferált beviteli eszköz ötletével. A kereszt alakú gombocska azóta rengeteg terméken feltűnt már, és szinte lehetetlen olyan kontrollert vásárolni, amin ne lenne rajta ez az egyébként rendkívül egyszerű találmány.

Kivételek természetesen mindig vannak, a Nintendo Switch esetében pedig pont a kiotói vállalat volt az, aki mellőzte D-Pad-et: a konzolhoz járó Joy-Con irányítókon ugyanis a két apró kontroller különálló használatának köszönhetően ugyanis nem található meg hagyományos formában a irányok bevitelére szolgáló gomb. Természetesen a japánoknak nem ment el teljesen az eszük, ugyanis a külön megvásárolható Pro Controller-re már került közkedvelt beviteli eszközből, így aki komolyabban veszi a játékot, az némi felárért cserében tud olyan hivatalos irányítót szerezni, ami kielégíti minden kívánságát.

Az öröm azonban nem lehet felhőtlen, egy, a NWR online portálnak cikket írt fiatalember, Justin Berube ugyanis felfedezte, hogy a Pro Controller-en helyet kapott D-Pad bizony cseppet sem működik hibátlanul, így az olyan játékok irányítása, mint az Ultra Street Fighter II. vagy a Puyo-Puyo Tetris, ahol a lehető leggyorsabban kell pontos irányokat bevinni, szinte kivitelezhetetlen vele. Hogy miért? A válasz egyszerű: ha egy bizonyos irányt próbálunk meg többször, egymás után lenyomni, rendkívül könnyedén előfordul, hogy a kereszt alakú gomb bizonyos irányba megdől, így pedig az kontroller rossz adatot juttat el a gép számára, ami azt eredményezi, hogy a karakterünk egy teljesen más mozdulatot vagy egyéb parancsot fog végrehajtani, mint amit mi szeretnénk. 

A D-Pad tehát túl érzékeny, és túl nagy a gomb "üresjárata", így szinte elkerülhetetlen, hogy egy párbaj során ne vigyünk be vele rossz utasításokat, ami bizonyos játékoknál igen kellemetlenül tudja érinteni az embert. Hogy a probléma mindenki számára érthető legyen, íme egy videó, ahol tisztán látható, mi is a probléma a beviteli eszközzel:

Switch Pro Controller D-Pad-probléma


Mint az a felvételből is kiderül, a probléma nem egyedi, az esetről bejegyzést író úriember is négy kontroller próbált ki a cikk megírása előtt, de számára is többen jelezték már korábban a hibát, amit a Nintendo általában a kiegészítő cseréjével orvosol, ami nem nyújt tényleges megoldást, tekintve, hogy a gond a Pro Controller kialakításából adódik, nem pedig gyártási problémáról van szó. Arra, hogy a hiba eddig miért nem kapott nagyobb figyelmet, Justin azt válaszolt, hogy mivel a Switch két legnépszerűbb címének, a The Legend of Zelda: Breath of the Wild-nak és a Mario Kart 8-nak az irányításánál nem játszik központi szerepet a D-Pad, így a játékosok nagy része valószínűleg nem fedezte fel azt - neki is csak akkor tűnt fel, hogy valami nem stimmel a gombbal, miután komolyabban belevetette magát a Street Fighter-be.

Egyelőre tehát nincs megoldás, komolyabb változás pedig valószínűleg csak akkor lenne elérhető, ha a Nintendo később egy újratervezett Pro Controller-t is a piacra dobna. Addig is maradnak a külsős cégektől származó perifériák a probléma orvoslására. 

1 komment Hírek Nintendo Nintendo Switch Tovább
Használhatatlan a Switch Pro Controllerének D-Pad-je? Tovább
Facebook Tweet Tetszik
0
1 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Zseniális előzetessel hangol a Super Mario Odyssey-re a Nintendo Zseniális előzetessel hangol a Super Mario Odyssey-re a Nintendo
  • Fény derült a sötét titokra: Mario verte Yoshit Fény derült a sötét titokra: Mario verte Yoshit
  • Biztató forrásból érkezett információ a GTA V Switch portjáról Biztató forrásból érkezett információ a GTA V Switch portjáról
  • A Bethesda szerint a DOOM és a Wolfenstein II csak a kezdet Switch-en A Bethesda szerint a DOOM és a Wolfenstein II csak a kezdet Switch-en
  • 3 éves a Nintenblog 3 éves a Nintenblog

A bejegyzés trackback címe:

https://ninten.blog.hu/api/trackback/id/tr1512577285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

supermario4ever · https://supermario4ever.wordpress.com/ 2017.06.11. 17:16:26

Ez amúgy nem újkeletű dolog. Én is tapasztaltam már például Game Boy Advance SP-n, amikor ott játszottam az F-Zero: Maximum Velocity-vel. Többféle gombkiosztás van ott, és be lehet állítani, hogy az extra sebességet (mely nem használható korlátlanul) a control pad felső gombjával is lehet aktiválni. Amikor így játszottam, többször előfordult, hogy amikor oldalra fordultam, egyszer csak aktiválódott. És mivel egyébként is egy nehezen irányítható játékról van szó, kanyarban extra sebességgel menni külön probléma volt. Úgyhogy ez egy létező dolog, mindenképp jó, hogy beszélnek róla, és remélhetőleg hamarosan jön a Pro controller javított változata.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook Twitter

Keresés

 

 

n_banner_sw.png

 

n_banner_wiiu.jpg

 

n_banner_3ds.jpg

Hírfolyamok

n_banner_mario.jpg

 

n_banner_zelda.jpg

 

n_banner_pokemon.jpg

Kommentek

  • atisr: A hiszti kicsit túlzás, de tényleg jobbak a borí... (2017.09.06. 20:48) Minimalista játékikonok miatt borultak ki a Switch tulajok
  • atisr: Addig nem para a Season Pass amíg az eredeti ját... (2017.08.24. 20:32) Szezonbérlet érkezik a Mario + Rabbids: Kingdom Battle-höz
  • atisr: Végre! Mindig is probléma volt, WIIU-nál, hogy n... (2017.08.23. 09:48) Már PayPal-al is fizethetünk a szoftverekért az eShop-on
  • Mad Mind: Ez csak reklám. Eddig nem hallottam a gamevice c... (2017.08.13. 19:03) Szabadalmakat sértett a Nintendo a Switch-csel?
  • Gerilgfx: @tc: januárban rendeltem akksit a telómhoz (az e... (2017.08.05. 01:19) Szoftveresen javították a Switch akkumulátor problémáját
  • Utolsó 20

Partnereink

n_banner_nintendolgok.jpg

 

n_banner_futu-retro.jpg

Tovább a Facebook-ra

Impresszum | Facebook | E-mail

Animal Crossingtól Zeldáig.
süti beállítások módosítása
Dashboard