Még a nagyok is hibáznak: vegyük sorra a Nintendo 10 legnagyobb bakiját!

Szinte mindenki hibázik - van aki a sült csirkét felejti el kivenni a sütőből, de elő fordul olyan is, hogy egy óriásvállalat egy rossz döntés következtében megalkotja a legnagyobb riválisát. Míg az egyik baki csak egy gyors pizzarendelést eredményez, addig a másik egy cég jövőbeli sikerességét veszélyezteti. Ki tudja, ha a Nintendo akkor azt ott nem rontja el, a mai napig piacvezető lehetne a videojátékok világában. De ne szaladjunk ennyire előre, vegyük szépen sorba a cég 10 legnagyobb bakiját.
10. Online lehetőségek

A Nintendo mindig le volt maradva az online lehetőségek terén: míg a 3DS és Wii U tulajok a mai napig a friend-kódokkal küzdenek, addig a két rivális konzol használói már évek óta ismerik az achievementek, eredménylisták, játékoscsoportok és az üzenetküldési lehetőségek előnyeit. Bár a japán cég a legújabb konzoljaival már tett egy lépést előre, még elég sok munka vár rájuk a jövőben, hogy eljussanak arra a szintre, ahol a konkurens gépek rendszerei tartanak.
9. YouTube tartalmak

Mára már szinte elvárássá vált a játékkiadók felé, hogy korlátozások nélkül engedjék a videósoknak a játékaikból felvett tartalmak elhasználását. Ezzel szemben a Nintendo a legújabb rendszerével még mindig azt próbálja elérni, hogy a YouTuberek fizessenek a japán cég játékaiból szerzett anyagok felhasználásáért. Annak ellenére, hogy a vállalat legújabb asztali konzolja nem teljesít túl fényesen, és a marketingkampányaik is messze elmaradnak a konkurensek hirdetésdömpingjeivel szemben, a Nintendo embereinek még a rajongók által ingyen készített videós tartalmakban rejlő lehetőséget sem sikerült felismerniük.
8. Kazetták mindenek felett

Bár mindenkinek nosztalgikus élmény marad az a pillanat, amikor a kazetta megfújásával sikerült ismét működésre bírni a a kedvenc játékát, a Nintendo elkötelezettsége az elavult technológia iránt mégis érthetetlen és megmagyarázhatatlan. Az, hogy a vállalat a lehető legkésőbb állt át a lemezek használatára rengeteg exkluzív címtől fosztotta meg a konzoljaikat. A lemezek használata jóval olcsóbb megoldás lett volna, arról nem is beszélve, hogy azok sokkal több adatot tudnak tárolni, szemben a kazettákkal. A Final Fantasi VII például csak azért nem Nintendo 64-re jelent meg, mert a készítők nem tudták megvalósítani az elképzeléseiket az elavult adathordozó használata miatt - többek között ennek is köszönhető, hogy a Sony a Nintendo legnagyobb riválisává tudott nőni.
7. Mini DVD-k

...és amikor a Nintendo kijavíthatta volna a hibáját a GameCube megjelenésével, csak még jobban a háttérbe szorította magát. Azóta sem tudjuk, hogy miért tartották jó ötletnek a Mini DVD-k alkalmazását a normál méretű lemezek használata helyett, viszont abban bizonyosak vagyunk, hogy ez a döntés két problémát vetett fel: az egyik ismételten a kevés tárhely volt, így azok a fejlesztők, akik moziszerű élményt akartak elérni a játékaikkal a konkurens konzolokra készítették el az alkotásaikat. A másik következménye a Mini DVD-k alkalmazásának, hogy a vásárlók nem tudták DVD-lejátszónak használni a gépet, ami akkor a filmek lejátszására az egyik legmodernebb és legelterjedtebb alternatívának számított.
6. Wii U marketing kampány

A Wii minden idők egyik legsikeresebb konzolja, köszönhetően a mozgásokat érzékelő irányítóknak, amik egy teljesen új megközelítésbe helyezték a játékokat. Az akkor forradalminak ható újítás rengeteg család nappalijába juttatta el a játékkonzolt, ezzel együtt pedig a videojátékok világát. A kiotóiak úgy gondolták, hogy ezt az óriási sikert egy kijelzővel rendelkező kontrollerrel meg tudják ismételni - ennél nagyobbat nem is tévedhettek volna, hiszen a játékosok nem egy tablet-vezérlőre, hanem egy erős gépre vágytak, ami felvehette volna a versenyt a konkurens gépekkel. Gondoljunk csak bele, hogy mit ki nem hozhatott volna a Nintendo abból a két éves előnyből, amivel rendelkeztek. Azzal, hogy a saját fejük után mentek két dolgot tudtak elérni: a Wii U az egyik legsikertelenebb konzoljukká vált, ráadásul a third-party kiadók támogatását is elveszítették.
5. Virtual Boy

1995-ben, egy évvel a Nintendo 64 megjelenése előtt, amikor a játékosok már mindennél jobban vártak valami újra, a Nintendo elhozta nekik azt, amire még az álmaikban sem mertek gondolni. A japán vállalat elhozott nekik egy olyan technológiát, ami még most is rendkívül modernnek és újszerűnek hat. Ezzel csak az volt a baj, hogy akkor még nem álltak rendelkezésre azok a technológiák, amelyekkel megalkothatták volna az élvezhető virtuális valóságot. Az eredmény? Béna grafika, túladagolás piros és fekete színekből, és bénázás a lábakon álló "szemüveg" előtt.
4. Külsős játékok hiánya

Nem csak a Wii U esetében jelent gondot, hogy a külsős fejlesztők nem jelentetnek meg elég játékot a Nintendo konzolára: de mi lehet ennek az oka? Sokan a kiotóiak gépeinek a gyenge hardverét okolják, de igazából nem ez az egyetlen tényező, ami miatt az amúgy nagyszerű gépek hiányt szenvedtek a third-party címekben: a Nintendo gépeit ugyanis nagyrészt olyanok veszik, akik a cég méltán híres exkluzív címeivel szeretnének játszani, őket pedig általában nem hozza lázba a legújabb Call of Duty epizód, vagy az Assassin"s Creed legfrissebb része.
3. Gyenge hardver

Ahogyan arra a fentiekben már többször kitértem a Nintendo gépei soha sem az erős hardvereikről voltak híresek. A PlaySation és az Xbox viszonylag hasonló élményt kínálnak a játékosaik számára, szemben a Nintendoval, ami mindig más utakon járt. Ha a Wii U házában erősebb alkotóelemek dübörögnének, akkor a japánok valószínűleg nem veszítették volna el a third-party kiadók nagy részét, és jelentős előnyre tehettek volna szert a konkurens gépek megjelenése előtt az eladások terén.
2. Philips CD-i játékok

A Nintendo egyetlen egyszer adta oda a nagysikerű játékainak jogait külsős fejlesztőknek, méghozzá a Philips CD-i-re fejlesztő pár kisebb stúdiónak. Ekkor születtek meg az olyan hírhedt játékok, mint a Hotel Mario vagy a Zelda's Adventures. Ezek a címek enyhén szólva is ártottak a vállalat hírnevének, nem csoda hát, hogy a kiotóiak ezek után nem engedik ismeretlen kezekbe a sorozataik jogait.
1. A PlayStation véletlen megalkotása

Még a Philips CD-i megjelenése előtt a Nintendo együttműködött a Sony-val, hogy megalkossanak egy CD-ROM kiegészítőt a SNES-hez, és egy olyan konzolt készítsenek, ami nem csak a hagyományos SNES játékokat játssza le, hanem azokat is, amelyek már használták volna az új kiegészítőt. A japán vállalat viszont nem tudott megegyezni a lincenc-jogokról, így a kooperáció nem született meg. A Nintendo a Philips-szel folytatta tovább a munkát, viszont a Sony sem hagyta veszni az addigi fejlsztéseit: megalkotta a PlayStation-t, ami mára a kiotóiak egyik legnagyobb ellenfelévé vált.